tiistai 22. heinäkuuta 2014

Hellettä ja sukkaa pukkaa!

Mulle on moni sanonut, että kuka hullu neuloo sukkaa tai ylipäätään villalangasta mitään kesähelteillä. No tää hullu ainakin. Mut villahan hengittää, niin ei se oo oikeesti niin hikistä puuhaa mitä vois kuvitella. Omat sukat oli aloitettu tosin viime syksynä ja oli vielä pahasti kesken, about puolivälissä. Päätin yks päivä, että nyt teen ne valmiiksi ja teinkin. Kyläläinen Heikki jolta ostan lampaille kaurat, on tuonut mulle monta heinäkuormaa ihan vaan hyvää hyvyyttään. Kysyin Heikiltä, että mitähän oon velkaa heinistä, vastaus oli "et mitään, mutta jos sukat tekisit mulle", sanoin etten siihen hätään ehdi, mutta joku päivä teen. Se oli kuulemma vitsi, mutta ei niin leikkiä etteikö toinen puoli totta vai kuinka se vanha sanonta kuuluu. No Heikki sai sukat ja oli just sopivat.

Kerrottakoon tässä nyt ekan kerran julkisesti, että oon tapaillut erästä miestä muutaman viikon. Mähän otin eron exästä ja yritettiin myydä tätä meidän yhteistä taloa vuoden päivät ja kun hyväksyttävää tarjousta ei tullut, niin sovittiin exän kanssa, että mä lunastan tän kodin itselleni. Viime vuoden elokuussa tehtiin ositus ja kumpikin pääsi jatkamaan omaa elämäänsä. Ollaan exän kanssa ihan kaverillisissa väleissä nyt kun ei tarvii olla saman katon alla ja hyvä niin, mitä sitä suotta vihaa pitämään jos voi olla sovussakin. Tiukat ajat on tietysti kun yksin makselee isoa lainaa, mutta tuleehan sitä ihminen toimeen vähän vähemmälläkin. Kahdesta en kuitenkaan luovu, Villa Laurilassa on päästävä käymään vähintään kerran vuodessa sekä Pukkilan puikkopäivät on toinen must-juttu. Kohtahan sinne jo taas pääsee :) Laurilassa kävin viime viikolla ja auton takakontissa matkasi kaksi suurta kassillista hahtuvaa ja lankaa, nam! Lomaraha on iloinen asia :)

Heikin sukat ovat väritykseltään erähenkiset kun tulivat metsästäjän käyttöön, koko 43.
Mun sukat on nää pienemmät, koko 36 ja A:n sukat on kokoa 45...hirveät viulunkotelot!
Lanka kaikissa sukissa se ällö 7 veikka, mutta raidat on sitä hyvää vanhaa 7 veikkaa ja eron kyllä huomasi neuloessakin! Huomattavasti pehmeämpi lanka ja miellyttävä neuloa. Onneks mulla on sitä vielä vähän jemmassa :)


3 kommenttia:

  1. No kyllä sitä on tikutettu :)
    Mitäs A oli mieltä sukista?

    VastaaPoista
  2. Myötätuulta uusiin seikkkailuihin <3

    VastaaPoista
  3. Terhi: Joku ihmeen sukkakärpänen vissiin puraissut pitkästä aikaa ;) Mulla on muuten ne kärjestä aloitetut siinä pisteessä, että voitais kokoontua :) A oli iloisesti yllättynyt ja tykkäsi kovasti sukistaan :)
    Aikku: Kiitos ja hyvää kesän jatkoa sinne :)

    VastaaPoista